نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه ناویانی ، محمد، نویسنده شماره بازیابی : EN_MECH /325/ 1393 عنوان : اصول طراحی خودرو و تحلیل برخوردتوسط نرم افزار ABAQUS تکرار نام مولف : محمد ناویانی استاد راهنما مهندس محمود خسروی؛استاد مشاور مهندس شبیر باوقاریان ناشر: موسسه آموزش عالی اترک قوچان : بی نا سال نشر : تابستان1393 صفحه شمار: 201ص یادداشت پایان نامه پایان نامه کارشناسی : مکانیک خودرو شناسه افزوده : خسروی ، محمود، استاد راهنما باوقاریان ، شبیر، استاد مشاور توصیفگرها مهندسی مکانیک خودرو لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=4316 زبان مدرک : فارسی
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت 0103000325 EN_MECH /325/ 1393 پایاننامه کتابخانه آموزش عالی اترک قوچان سایر اسناد مرجع غیر قابل امانت
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه ملوندی ، هادی، نویسنده شماره بازیابی : MECH_355 /1393 عنوان : بررسی فرآیند ریخته گری تحت فشار(دایکاست) تکرار نام مولف : هادی ملوندی استاد راهنما مهندس شبیر باوقاریان ناشر: موسسه آموزش عالی اترک قوچان : بی نا سال نشر : تابستان93 صفحه شمار: 72ص یادداشت پایان نامه پایان نامه کارشناسی : مکانیک خودرو شناسه افزوده : باوقاریان ، شبیر، استاد راهنما توصیفگرها دایکاست ، ریخته گری ، قالب ، فشار ، حرارت مهندسی مکانیک خودرو چکیده : دایکاست یا ریخته گری تحت فشارعبارت است از روش تولید قطعه از طریق تزریق فلز مذاب وتحت فشار به درون قالب.روش دایکاست از این نظر که در آن فلز مذاب به درون حفره ای به شکل قطعه مورد نظر رفته وپس از سرد شدن قطعه موردنظربه دست می آید بسیار شبیه ریخته گری ریژه است. تنها اختلاف بین این دو روش نحوه پرکردن حفره قالب است.در قالبهای دایکاست پس از بسته شدن قالب ،مواد مذاب به داخل یک نوع پمپ یا سیستم تزریق هدایت می شود، سپس درحالی که پیستون پمپ مواد مذاب را با سرعت از طریق سیستم تغذیه قالب به داخل حفره می فرستد،هوای داخل حفره از طریق سوراخهای هواکش خارج می شود. این پمپ در بعضی ازدستگاهها دارای درجه حرارت محیط ودر بعضی دیگر دارای درجه حرارت مذاب است.معمولا مقدار موادمذاب تزریق شده بیش از اندازه مورد نیاز برای پر کردن حفره است تا سر باره گیرها را پر کند و حتی پلیسه در اطراف قطعه به وجود آورد.سپس در مرحله دوم زمانی که ماده مذاب در حال سرد شدن در داخل حفره است پمپ همچنان فشار خود را ادامه می دهد.در مرحله سوم قالب باز شده و قطعه به بیرون پرتاب می شود. در آخرین مرحله همچنان که قالب باز است داخل حفره تمیزودر صورت نیاز روغنکاری شده ودوباره قالب بسته وآماده تکرار عملیات قبل می شود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=4346 زبان مدرک : فارسی
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت 0103000355 MECH_355 /1393 پایاننامه کتابخانه آموزش عالی اترک قوچان سایر اسناد مرجع غیر قابل امانت
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه شمشیری ، مهدی، نویسنده شماره بازیابی : MECH_352 /1393 عنوان : طراحی گیره جدید دستگاه خانکشی تکرار نام مولف : مهدی شمشیری استاد راهنما مهندس شبیر باوقاریان ناشر: موسسه آموزش عالی اترک قوچان : بی نا سال نشر : پاییز 1393 یادداشت پایان نامه پایان نامه کارشناسی : مکانیک خودرو شناسه افزوده : باوقاریان ، شبیر، استاد راهنما توصیفگرها مهندسی مکانیک خودرو چکیده : عملیات خانکشی توسط دستگاه خانکش انجام میشود. بخش عملیاتی این دستگاه یک فک است که فقط حرکت خطی افقی دارد یعنی در یک حرکت خطی فک به سمت عقب، عملیات برادهبرداری انجام میشود. این عملیات برادهبرداری توسط یک سوزن انجام می گیرد. زمانی که درون یک سوراخ را بخواهیم خانکشی کنیم، در ابتدا قطعه را بر روی فیکسچر دستگاه محکم میکنیم و انتهای سوزن را از درون سوراخ عبور میدهیم و توسط گیره به فک متصل میکنیم.در این گیره که طراحی کردهایم از مکانیزم تبدیل حرکت دورانی به خطی استفاده شده است (مکانیزم بادامک وپیرو) یعنی با چرخاندن دستگیره گیرههای کوچک به صورت خطی به هم نزدیک شده سوزن را میگیرند. گیرههایی که در قدیم برای اتصال سوزن به فک دستگاه ساخته شده بودند دارای شکل استوانهای و مکانیزم سادهای بودند. انتهای سوزن خانکش (محلی که باید به فک متصل شده) دارای 2 صفحه شیب 135 درجه است که برای اتصال سوزن درون گیره طراحی شده. گیرههای سابق برای نگه داشتن سوزن از دو پین استفاده میکردند یعنی دو پین به صورت افقی روی این صفحه قرار میگرفتند و سوزن را نگه میداشتند. استفاده از این پین ها سبب شکستن پین ها با ساییدگی انتهای سوزن می شد. برای حل این مشکل باید سطح تماس را بین گیره و صفحات سوزن به صورت صفحهای درآوریم، چون زمانی که با تماس صفحهای داریم تنش در سطح پخش میشود و تمرکز تنش به صورت قابل ملاحظهای کاهش مییابد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=4343 زبان مدرک : فارسی
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت 0103000352 MECH_352 /1393 پایاننامه کتابخانه آموزش عالی اترک قوچان سایر اسناد مرجع غیر قابل امانت
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه رحمانی ، محسن، نویسنده شماره بازیابی : MECH_340 /1393 عنوان : طراحی یاتاقانهای لغزشی و غلتشی تکرار نام مولف : محسن رحمانی استاد راهنما مهندس محمود خسروی؛استاد مشاور مهندس شبیر باوقاریان ناشر: موسسه آموزش عالی اترک قوچان : بی نا سال نشر : تابستان1393 صفحه شمار: 96ص یادداشت پایان نامه پایان نامه کارشناسی : مکانیک خودرو شناسه افزوده : خسروی ، محمود، استاد راهنما باوقاریان ، شبیر، استاد مشاور توصیفگرها مهندسی مکانیک خودرو چکیده : مفاهیم مربوط به یاتاقانها ساده می باشند چرخهای ماشین شما مانند یک یاتاقا ن بزرگ عمل میکنند. اگر شما چیزی مانند اسکیت را بجای چرخهای اتومبیل تان مورد استفاده قرار دهید، اتومبیل تان به سختی خوا هد توانست از یک سرازیری به پایین جاده حرکت کند.زیرا وقتی که اشیاء می لغزند اصطکاک بین آنهاباعث ایجاد نیرویی می شود که تمایل به کاهش سرعت آن شئ دارد، اما اگر دو سطح بتوانند نسبت به هم بغلتند اصطکاک به مقدار چشم گیری کاهش می یابد.یاتاقانها بوسیله ی لایه های فلزی داخلی وخارجی ونیز غلتک یا ساچمه ها ی فلزی صیقلی که نسبت به هم می غلتند ،اصطکاک را کاهش می دهند.این غلتک ها یا ساچمه ها با تحمل بار وارده اجازه می دهند که وسیله بطور یکنواخت وبه نرمی بچرخد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=4331 زبان مدرک : فارسی
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت 0103000340 MECH_340 /1393 پایاننامه کتابخانه آموزش عالی اترک قوچان سایر اسناد مرجع غیر قابل امانت